Informaţii despre Croaţia

Documente necesare în călătorie

    Pentru a putea vizita Croaţia, cetăţenii străini trebuie să fie în posesia unui paşaport valid sau a unui alt document care le dovedeşte identitatea. Intrarea şi vizele de tranzit pentru Republica Croaţia sunt emise de către ambasadele şi consulatele Republicii Croaţia, precum şi de către punctele internaţionale de trecere a frontierei.

    Pentru persoanele care conduc vehicule cu motor este necesar un permis de conducere valabil, cartea verde, ca o dovadă că vehiculul este asigurat, iar în situaţia în care cel care conduce nu este proprietarul vehiculului, este obligatorie o procură eliberată de notar.

     În ceea ce priveşte formalităţile vamale, la intrarea în Republica Croaţia, cetăţenii străini au dreptul de trecere cu un număr nelimitat de bagaje, iar cu echipament tehnic, echipament pentru camping, ambarcaţiuni şi accesorii pentru bărci, fără a plăti taxe adiţionale, doar dacă acestea au fost declarate în prealabil. Animalelor de companie li se permite intrarea în ţară numai dacă se prezintă la vamă caietul cu vaccinări, împreună cu dovada că animalul respectiv a fost consultat de un medic veterinar.

Mijloace de comunicare

Comunicare prin telefon fix şi telefon mobil

     Prefixul internaţional pentru Croaţia este +385. Există trei operatori de telefonie mobilă, care oferă servicii roaming pentru mulţi furnizori de servicii GSM din întreaga lume:
  • T-mobile  +385(0)981550
  • VIPNet  +385(0)917700
  • Tele2  +385(0)951000444
     Pentru apeluri internaţionale, cea mai convenabilă variantă este folosirea cartelelor „Qbon“. Se pot efectua apeluri de la orice telefon fix. Cartelele pot fi de 25, 100 şi 200 kuna şi sunt disponibile în diverse locuri, cum ar fi chioşcuri de ziare, oficii poştale, hoteluri sau magazine de larg consum. Oficiile poştale au un orar special în timpul sezonului, în cele mai multe dintre oraşele importante fiind deschise până la ora 22:00, inclusiv în weekend.

Numere utile:
  • 194 - Salvare
  • 193 - Pompieri
  • 192 - Poliţie
  • 18981 – Informaţii generale
  • 11888 – Serviciul clienţi
  • 11802 – Serviciul internaţional clienţi  
  • 18166 – Informaţii meteo
  • 1987 – Asistenţă rutieră

Comunicarea prin internet

     Serviciile de internet sunt incluse în oferta turistică a fiecărui hotel, dar şi a unităţilor private. Cele mai convenabile servicii de internet mobil sunt oferite de operatorul de telefonie mobilă Tele2, care pune la dispoziţia utilizatorilor o variantă simplă şi rapidă de acces la internet folosind carduri ce pot fi achiziţionate din magazinele virtuale Tele2 sau din centrele Tele2, supermarketurile Konzum, chioşcurile de ziare Tisak, Tisak Media, iNovine, Slobodna Dalmacija etc. Tot mai întâlnite sunt locaţiile marcate cu semnul „HotSpot“, cum ar fi hoteluri, marine, cafenele sau baruri, care oferă posibilitatea utilizării internetului public fără cablu.

Siguranţa publică

     Croaţia este o ţară civilizată, unde atât cetaţenii croaţi, cât şi cei care au reşedinţă temporară aici şi vin cu intenţii bune, se simt în siguranţă. Acest lucru se întâmplă şi mulţumită faptului că angajaţii serviciilor de securitate îşi fac meseria impecabil şi acţionează în timp util. În cazul în care apar situaţii nedorite şi neprevăzute, este recomandabil să contactaţi Poliţia la numărul de urgenţă 92, pentru a primi asistenţa juridică necesară.

Moneda în Croaţia

     Moneda oficială în Republica Croaţia este kuna. Se află în circulaţie bancnote cu următoarele valori: 5, 10, 20, 50, 100, 200, 500 şi 1 000 kn, monede de 1, 2, 5 şi 25 kuna, precum şi monede de  1, 2, 5, 10, 20 şi 50 lipa.

     Schimbul valutar din monedă străină în kuna se poate face la tot pasul: la bănci, oficii poştale, agenţii de turism, hoteluri şi locuri de campare.

Creare pagină de internet WEB Marketing - Administrare pagini de internet EasyEdit CMS